۱۰ نکته ارزشمند برای کسانی که در دنیای دیجیتال به دنبال شغل می‌گردند
ساعت ٢:٠۸ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٢/٥/۱۸ : توسط : نادررشیدی

برای آن که شغل رویایی خود را بیابید باید چه کار کنید؟ در این عصر دیجیتال، متقاضیان کار مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار دارند که می‌توانند به آنها کمک کنند تا در مصاحبه سربلند باشند.

زومیت: دیوید کلارک که یکی از صاحب نظران در حوزه بازاریابی و توسعه تجارت است در این مطلب ۱۰ نکته مهم برای موفقیت در مصاحبه‌های کاری و پیدا کردن شغل مناسب را برای ما فاش می‌کند. برای آن که شغل رویایی خود را بیابید باید چه کار کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید در عصر دیجیتال چگونه می‌توانید با استفاده ازتمام ابزارهای مدرن به شغل مورد علاقه‌تان دست یابید.

دیوید کلارک، نویسنده اصلی این مطلب، مدیر عامل و یکی از بنیان‌گذاران BGT Partners است که طی سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ جزء ۱۵ کمپانی برتر امریکایی از نظر شرایط مناسب برای کار کردن، قرار گرفته است. کار BGT آن است که بازاریابی تعاملی و راهکارهای تکنولوژی برای شرکت‌های جهانی ایجاد کند تا برندها را قدرتمند سازد، روابط را توسعه دهد و شیوه‌های کسب و کار را تغییر دهد.

برای آن که شغل رویایی خود را بیابید باید چه کار کنید؟ در این عصر دیجیتال، متقاضیان کار مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار دارند که می‌توانند به آنها کمک کنند تا در مصاحبه سربلند باشند. این ابزار شامل وب سایت‌های مشاوره، فیس‌بوک، توئیتر و LinkedIn است.

اما یک شخص چگونه می‌تواند از این ابزار به نفع خود استفاده کند؟ در زیر ۱۰ نکته برای رسیدن به یکی از اصلی‌ترین رویاهایتان گردآوری شده است.

۱. تحقیق کنید، تحقیق کنید، تحقیق کنید

اولین سوالی که به احتمال قوی یک مصاحبه کننده خواهد پرسید این است: «کمپانی ما چه کار می‌کند؟» به نظر می‌رسد پاسخ این سوال کاملا بدیهی باشد، اما اگر به تعداد افرادی که هیچ دیدی از موضوع ندارند و در پاسخ به این سوال عاجزند نگاهی بیندازید، بسیار متعجب خواهید شد. اگر شما آمادگی بحث در مورد کار شرکت را نداشته باشید، آنها احتمالا شما را استخدام نخواهند کرد.

برای شناخت کلیت شرکت و برخی جزئیات کار آن زمانی را اختصاص دهید. تحقیق کنید که آنها چه کار می‌کنند، صفحات رسانه اجتماعی آنها را دنبال کنید، و درباره آن صنعت و رقبا شناخت کافی کسب کنید.

 


۲. پیش از مصاحبه، با آن شرکت مرتبط شوید


هنگامی که در حال تحقیق درباره کمپانی در صفحات رسانه اجتماعی‌اش هستید، برخی از پست‌هایشان را لایک کنید، یکی دو نظر بر روی پست‌ها قرار دهید و چیزی که به نظرتان جالب بود را در توییتر خود به اشتراک بگذارید. واقعیت آن است که هیچ گاه نمی‌دانید چه کسی ممکن است آنها را ببیند. بسیاری از مسئولان جذب نیرو در شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که استعدادها را به جای آن که از طریق سایت‌های شغل‌یابی پیدا کنند، آنها را از طریق فیس‌بوک و LinkedIn بیابند.

آیا کمپانی رویداد خاصی را سازماندهی یا پشتیبانی می‌کند؟ اگر این طور است، در برخی از آنها حضور پیدا کنید و با نمایندگان شرکت ملاقات کنید. این کارها می‌تواند در نظر کسانی که قرار است نیرو استخدام کنند اثر مثبتی بگذارد. اگر برایتان مقدور است پس از حضور در آن رویداد و ملاقات با آن شخص در LinkedIn با او ارتباط برقرار کنید.


ادامه مطلب را مطالعه کنید